Je wilt dat klanten je bedrijf of organisatie op een bepaalde manier zien. Je wilt ook dat ze aandacht hebben voor wat je vertelt, online en offline. Dat ze geboeid raken door je producten of diensten. Beter nog: dat ze hun enthousiasme niet onder stoelen of banken steken, en anderen hierin meenemen. Spread the word!
Onderscheidend zijn, gezien worden, tussen de oren belanden… Dat droomscenario begint met een sterke strategie. Want de manier waarop je met klanten communiceert – bijvoorbeeld via je website of nieuwsbrief – is allesbepalend.
Hoe wil je jezelf positioneren? Wat maakt je uniek? Welke doelgroepen wil je bereiken? Wat zijn daarbij je doelstellingen? Welke middelen heb je nodig? En hoe zet je die slim in, zodat ze optimaal voor je werken? Als communicatieadviseur schuif ik aan om dit soort vragen samen met jou te beantwoorden. Het resultaat? Een plan dat naadloos aansluit bij je situatie en dat je direct kunt toepassen.
Je hebt een plan, de mouwen kunnen worden opgestroopt. Ga je zelf aan de slag? Of richt je je aandacht liever op je eigen kwaliteiten? Want dan schakel ik moeiteloos voor je over van strategie op uitvoering. Zet me bijvoorbeeld in als projectleider voor je nieuwe campagne, huisstijl of website. Vraag me om een creatief concept te bedenken voor je blog, bedrijfsfilm of app. Laat me de teksten schrijven voor je nieuwsbrief, brochure of jaarverslag. Van denken naar doen. Daar heb je mij voor.
Benieuwd wat ik als communicatieadviseur en/of projectleider voor jou kan betekenen? Neem dan contact met me op.
Kijk ook eens naar mijn werk als coach/trainer en copywriter.
STRATEGISCH ADVIES EN PROJECTLEIDING
Hoe vergroten we onze zichtbaarheid? Hoe versterken we ons imago? Hoe kunnen we onze klanten beter bedienen? Hoe trekken we nieuwe vakdeskundigen aan? En hoe stemmen we onze communicatie-uitingen daar naadloos op af? Deze strategische vragen vormden het startpunt voor een mooie samenwerking met de Raad voor Accreditatie (RvA). Als communicatieadviseur bracht ik de huidige en gewenste situatie in kaart en bedacht ik een passende aanvliegroute. Als projectleider coördineerde ik de ontwikkeling van een nieuwe huisstijl en alle communicatie-uitingen, zoals de corporate website en de recruitmentsite.
EEN COMMUNICATIEPLAN OP MAAT
Het Max Planck Institute for Psycholinguistics (MPI) is het enige onderzoeksinstituut ter wereld dat zich volledig op taal richt. Als communicatieadviseur dacht ik mee over de positionering, de identiteit en het imago, de doelgroepen en de doelstellingen van het instituut. En over de vraag: hoe kunnen we relevante kennis op een doeltreffende manier met onze stakeholders delen, zodat we onze goede naamsbekendheid behouden – en waar mogelijk versterken? Daaruit rolde een communicatieplan dat het vertrekpunt vormde voor de nieuwe huisstijl en alle communicatie-uitingen, van website tot social media, events en persberichten.